Bönröra

Ibland behöver man lite påtryckning för att få saker gjort. :) Här kommer receptet på bönröran från vinkvällen. Jag smakade bönröra för första gången hos en kompis för inte så länge sedan och blev såld på konceptet. Supergott, nyttigt och enkelt att göra - kan det bli bättre? :D



BÖNRÖRA

1 burk vita bönor, t ex cannellini eller stora vita bönor
ca 1 msk olivolja
1 pressad vitlöksklyfta
ca 1/2 tsk sambal oelek
några droppar citronsaft
salt, peppar

Skölj av bönorna och mixa dem till en slät puré tillsammans med olivoljan.

Blanda ner pressad vitlök och sambal oelek.

Smaka av med citron och salt och peppar.

Servera på något gott bröd.

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

låter smaskens! nästan exakt så som jag brukar göra min hummus (fast med kikärter istället då såklart) och persilja istället för sambal olek.

2011-04-07 @ 14:59:47
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Katarina

Gott, jag gillar bönröror :)

2011-04-08 @ 03:02:25
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0